Uppdatering Projekt Lupo

Dags för uppdatering.


Börjat med porten till lådan, porten bygger jag i 12mm mdf-skiva.
(Här ser ni att de blev alldeles för mycket hädare när jag plastade i baljan.)




Plastat fast en liten mdf bit i överkant av lådan, så att de går hela vägen
upp till portens överkant.
Lagt ett lager glasfiberspackel för att jämna ut lådan och få mjuka former.
Detta gör jag för att få ett bra flöde på luften som rör sig i lådan.


Slipat lite, men har mycket kvar.


Spacklat skarven på porten för att få till en radie.
För att få ett bättre flöde av luften.


Spacklar radier inne i porten med.


Drog på lite grundfärg, så man enkelt ser vad de behövs mer spackel.


Här ser ni att jag slipat skarven i mdf-skiavan rund.
Ska försöka runda av så mycket jag bara kan för att få ett riktigt bra flöde i lådan.


Här har jag maskerat lådan på båda sidorna om porten, sen spacklat mot
porten för att få en bra kontaktyta mellan baslådan och porten.


Målat porten inuti svart.


Limmat fast basporten med PL400.


Plastat 2 lager för att förstärka vid skarven.


Här är det mesta kanterna av porten rundade, bara de översta in i själva porten kvar.


Dålig bild, men har här monterat högtalarterminal.


Limmade med PL400 runt högtalarterminalen, för att vara säker på att de blir 100% tätt.


Nu ska jag börja på locket till lådan. Använder mig av tejp och kartong
för att få till en bra mall.


Locket till lådan utsågat, passar bra.
Fick bara slipa lite på kanterna för att få det på plats.
Så det är värt att vara noga när man gör mallen.

Detta får duga för idag. Men mer kommer det i morgon.

Är det något ni undrar bara fråga, ska svara så gott jag kan.

Med vänliga hälsningar,
Fredric Fransson




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0