stor uppdatering

Jag har räknat lite fel, trodde jag hade en helg till på mig innan ljudstudiondagen den 25. Så jag fick ta hjälp av Reine, Robban, Björn, Johannes i helgen. Björn och Reine kommer även bygga klart det mesta som är kvar.
För jag har bilen i Växjö men bor i Göteborg. Så kan ej jobba i veckorna.

Vill tacka alla som ställer upp och hjälper mig få bilen någorlunda klar till träffen.

Här kommer det många bilder


Ursäkta röran på alla kablar, men har bara kollat så allt funkade som det skulle.
Balådan är nu klar. Jag limmade ihop övre delen av baslådan med avgjutningen av reservhjulsbaljan.
Stegen jag ska ha är JL Audio XD400.4 och ett JL Audio XD600.1.


Ramarna runt stegen är nu färdiga. Ramarna har vi för det ska vara en ruta framför.
Sen har vi något att fästa tyget i när vi ska plasta.




Börjat göra mallar till covern. Kommer göra det mesta av covern i MDF, eftersom det är så lite tid kvar till träffen.
Så då blir de mycket mindre att spackla.


En början på covern, kommer sågas ur mer och spännas tyg mot baslådan och stegen,
för att få lite liv i formerna.


Då börjar vi bygga lite här med, dags att rengöra och dämpa.


En dörr dämpad, blev stumt:)


Nu ska de byggas lådor i dörrarna, här har vi börjat forma hönsnät efter hålutrymmet.
Vill få ut lite mer än 5L i dörrarna.


Tejpat allt med aluminium tejp och silvertejp, så nu kommer plasten släppa bra.


Plastat 3-4lager, blir nog bra detta:)


Kollat med vatten hur många liter de blev. 4,5L fick jag ut men mer kommer det bli.


Borrar bott facket i dörrsidan.


Maskerat dörren och monterat bakre delen av lådan.


Monterat ditt de som är kvar av originaldörrsidan. För då slipper jag göra nya infästningar.
Original dörrsidan har jag borrat många hål i, så polyestern kan tränga igenom. Detta görs för att original plasten är så fet så polyester och glasfibern släpper lätt från det. Men gör man hål och plastar på både framsidan och baksidan, så binder man inne original plasten.


Plastat fast lådan och ramen.


Slipat dörrsidan någorlunda plan.




Grund till framsidan av dörrsidan.


Sågat upp lite för bafflen till högtalaren.




Reine fräser högtalarebafflar.




Spacklat ihop mdf skivan och dörrsidan.


Bafflarna på plats.


Här spänner vi tyg. Vi använder inte fleecetyg utom en som är anpassad för polyester.
Denna suger åt sig mycket bättre.




Här har vi plastat tyget, som har torkat. Sen slipade vi bort lite former som blivit fel.

Detta får duga för idag

Med vänliga hälsningar,
Fredric Fransson




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0