Lördag

Idag har jag och klåp byggt på min bil. Vi plastade främre delarna av golvcovern.
Vad tid de tog 3 timmar totalt och då la vi fyra lager väv per sida.
Vi var tvungna att plasta en sida var för ryggen och knäna tog mycket stryk när man
satt i så dum ställning i en och en halv timme.
Jag tycker att väven la sig mycket jämt och fint :)
Så nu någon dag ska jag värma upp insidan av bilen till ca 40grader så att glasfiber väven ej slår sig sen.
Sen ska jag plasta fast lite plywood och mdf på de ytorna jag vill ska vara helt plana.
Så slipper man spackla upp allt.

I morgon ska jag nog åka tur och retur till gbg för att hämta mina räkningar.
Det känns sådär men söndag är ändå sega.

Reine var här i torsdags tror jag de var. Vi planerade lite hur jag ska bygga om
bilen till nästa år. Vi kom fram till att jag ska bygga om allt bakom stolarna till bagaget.
Planen är att tävla i EMMA Racing nästa år:)

Kommer lite bilder från golvbygget


Golvmattan ur riven


Börjat lägga ut alufolie och alutejp för att covern ej ska fastna


Klåp plastar förarsidans cover


Passagrar sidan klar





Klåp nästan klar


Så då var denna sidan med klar:)



Nu ska jag sova godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0