Första projektet i skolan

Hej!
Kan inte uppdatera här så ofta, för har varken internet eller dator ännu i lägenheten.

Nu har jag fått bildenrna på vårat första projekt i skolan.

Här är frigolitbiten vi började med, Jenny mäter ut en bit som är 40x15cm


Bengan, Semlan, Nicklas och jag diskuterar drivningen av båten


Jenny börjar kapa ut för flaskan.


Så här såg båten ut efter första dagens jobb


Dags att börja plasta


Vi var tvungena att täcka frigoliten så den inte smälter av polyestret


Jenny och jag plastar båten


Det blir väldigt kletigt utan handskar och så ska man inte plasta utan 
skyddsmask i egentligen


Jag filar till de sista så båten inte blir mer än 10cm djup, när
flaskan är på plats


Nu är flaskan monterad, ser ut att bli en fin design


Här plastar Jenny och jag de sista på båten

  
Bengan spacklar och slipar båten


Båten lackerad av Semlan. Blev väldigt bra eller vad tycker ni?

De var ett riktigt roligt förstaprojekt i skolan och att vi vann designpriset var väldigt skoj



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0