Helgen gick för fort

Som vanligt gick helgen för fort. Men jag han ändå med väldigt mycket.
I fredags fick vi reda på våra tentor i mekanik. Jag fick 34 poäng av 72 och 36poäng var godkänt.
Känns så surt att man alltid ska vara så nära. Men de blir hemtenta denna gången med, så de löser jag lätt.
Efter plugget i Fredags så satte jag mig på tåget till Växjö. Var framme i Växjö klockan 15.07
Jag tog bussen till Braås 15.35.
När jag var i Braås så åt jag bara lite innan jag åkte upp till bilen för att jobba.
Han inte med så mycket för syrran skulle visst komma hem och då skulle vi äta taco´s.
Men i Lördags kom Ordningsmannen och hjälpte till med bygget och då kom vi väldigt långt.
har nästan hela baslådan klar nu och börjat finspackla halva ljudväggen.
Byggde även en hållare till 2av mina batteri och den fick Robban och Hampus svetsa ihop.
Jag hjälpte även Robban att plasta de sista på hans bakspoiler, då kom jag på att min
mätarhållare som ska sitta på a-stolpen var tvungen att plastas.
Pratade med min lackerare och frågade om de kunde fixa de sista på utsidan om jag inte hinner.
De var inga problem för dem, så de är skönt.
Därför kommer bilen även åka på lack i julledigheten.
Har även pratar med Roger på Ljudstudion och han vill att min bil ska stå i hans monter på Elmia:)
Så åker ni till kom och snacka lite och kanske lägga en röst om ni gillar den:)
I söndags var jag i Rottne och fick hjälp med Hållfasthetsläran av Anders Grantås.
De hjälpte väldigt mycket så nu är man med igen.

Kan bjuda på lite bilder från helgen:

Här ska 2 av Batterierna sitta Blir totalt 3st av märket SVR.
Vill ha mer men finns ingen plats nu.


Plastat fast mätarhållaren på a-stolpen. Väldigt bra passform.


Provmonterade mitt ps3 och de blir väldigt bra.
Har man inget att göra på utställningarna så kan man ju spela lite:)


Glasfiberspackel och värmefläkt så de härdar fortare i kylan.


Första lagret finspackel börjar ju se lite resultat.


Nu börjar de bli jämt när ordningsmannen spacklat och slipat.
Provmonterade mitt Kicker ZX2500.1 slutsteg:)

Näst nästa helg kommer de hända mycket som fan på ljudet.
Troligen blir baslådan och basväggen klar.
Måste se till att hälla i olja i växellådan och motorn.

Ha de så bra hejs

Kommentarer
Postat av: loovve

attans på tentan :/ inget roligt att göra om ju! :/

Bilen verkar gå framåt!! Lycka till! Ska försöka dra med mig robban o komma o kolla på Elmia när du ställer ut :)

2009-11-03 @ 21:43:45
URL: http://lovisamalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0